
LARGA VIDA AL PINTA Y COLOREA!
Hace ahora 10 años de una aventura extraña. La de hacer cosas bonitas, la de trabajar para empresas que necesitaban algo de imaginación corporativa.
La cosa empezó sin pensar demasiado, simplemente hacer, hacer y hacer.
En el fondo, siempre ha habido una visión que lo alineaba todo. Una especie de mantra interior: cualquier cosa menos desapercibido.
Un motivo que me obligaba a imaginar cosas que llamaran la atención y que tuvieran un sentido y una intención. Una estrategia, pero en modo estético. Siempre desde lo visual, porque solo sé pensar con imágenes.
Creo, necesito y respeto el valor de la información, ese es mi punto de partida…. pero confío mucho más en el uso narrativo y estético del dato, del motivo, del porqué y del cómo. Ahí ocurre la magia. Ya sea crear marcas, hacer campañas, diseñar hoteles o hacer interiorismo. La casilla de salida siempre es un porqué y para qué, y la meta un lugar visual e impactante.
Imaginación viene de imagen. Es un arte que no viene de fábrica. Se trabaja, se adiestra y se entrena. Se perfecciona y se enriquece divagando, mirando mucho a tu alrededor, cotilleando el trabajo de otros, leyendo entre líneas y entendiendo la esencia de algo. Luego se redibuja, se transcribe a un nuevo código y se ejecuta con pinceles nuevos.
Viva la inspiración, viva la espontaneidad. Viva la genialidad sobrevenida. Viva la intuición…Pero viva aún más cuando el chascarrillo se peina bien y se le da cuerpo y sustancia. Y un aspecto despampanante. Viva la ocurrencia venida a más. Viva el arte de hacer un castillo a partir de una idea.
Para el razonamiento de consultor hay otros, para el cemento armado hay mejores constructores. Pero ojalá más decoradores de teorías. Ojalá más ideólogos estéticos. Ojalá muchas empresas entiendan que no hay fondo sin forma. Por eso existe THE NULL desde hace 10 añazos. Larga vida al pinta y colorea.!
LONG LIVE PAINT BY NUMBERS!
It’s been 10 years now since a strange adventure began. The adventure of creating beautiful things, of working for companies in need of a little corporate imagination.
It all started without overthinking it—just doing, doing, and doing. Deep down, though, there was always a vision aligning everything. A sort of inner mantra: anything but unnoticed.
A driving force that pushed me to imagine things that would catch the eye, but with meaning and intention. A strategy, but in aesthetic mode. Always through the visual, because I only know how to think in images.
I believe in, need, and respect the value of information—that's my starting point.
But I trust even more in the narrative and aesthetic use of data, of motives, of the why and the how. That’s where the magic happens. Whether it’s creating brands, launching campaigns, designing hotels, or shaping interiors, the starting point is always a "why" and a "for what," and the finish line, a striking and visual destination.
Imagination comes from image. It’s not a factory setting. It’s cultivated, trained, and refined. It grows by wandering, by observing everything around you, by snooping into other people’s work, by reading between the lines and grasping the essence of things. Then, it’s redrawn, translated into a new code, and executed with fresh brushes.
Long live inspiration, long live spontaneity. Long live the spark of genius. Long live intuition… But even more so when that passing thought is polished, given structure and depth. And a stunning look. Long live the fleeting idea turned into something bigger. Long live the art of turning a thought into a castle.
For corporate reasoning, there are consultants. For reinforced concrete, there are better builders. But we need more decorators of theories. More aesthetic ideologists.
More companies should understand that there is no substance without form.That’s why THE NULL has existed for 10 whole years.
Long live paint by numbers!